APP PRIVACY

Introduktion

Mad & Kaffe Holding ApS (“Mad & Kaffe”) arbejder for at sikre, at dit privatliv beskyttes, når du bruger vores tjenester. Vi har derfor en politik, der angiver, hvordan dine personlige data skal behandles og beskyttes. Hold dig opdateret om ændringer i denne fortrolighedspolitik ved at besøge vores websteder og mobilapplikationer (“Platformen”).

Hvilken information indhenter vi?

Mad & Kaffe indsamler information for at drive vores forretning. Vi indsamler både personoplysninger og anden information til støtte for denne indsats.

“Personlig Data” er oplysninger, der kan bruges direkte eller indirekte, alene eller sammen med andre oplysninger, til at identificere dig som en individuel kunde. Dette kan omfatte dine præcise lokationsdata.

“Andre Oplysninger” er information, der er anonym, samlet, af-identificeret eller på anden måde ikke afslører din identitet. Nogle eksempler inkluderer browser og operativsystem, brugt tid på vores tjenester og besøgte websider. Vi indsamler og bruger disse oplysninger til at forstå, hvordan du og vores kunder som helhed bruger vores tjenester, og til konstant at afstemme, forbedre, innovere og bygge produkter og tjenester der afspejler vores kunders behov. Vi samler også svar fra betroede betalingstjenesteudbydere, når du foretager køb via Platformen. Afhængig af betalingsmetode kan dette omfatte et abonnements-id, der sendes til betalingstjenesteudbyderen. For at gennemføre køb via appen kræver vi, at du giver visse betalingsoplysninger (f.eks. Dit MobilePay nummer eller kreditkortoplysninger) for at sikre behandlingen af betalinger.

Udbyderen af betalingstjenester indsamler betalingsoplysninger (kreditkortoplysninger), da det er nødvendigt for en tilstrækkelig udførelse af aftalen med dig og for at overholde gældende lovgivning (som f.eks. regler vedrørende bekæmpelse af hvidvaskning af penge), uden dette vil du ikke være i stand til at bruge Platformen. Mad & Kaffe beholder kun en såkaldt ”betalingstoken” for at behandle din betaling.

Når du bruger en mobilenhed, indsamler og bruger vi også din Apple Identifier til reklame (IDFA) og Google Advertising ID (AAID) til at genkende din enhed og supportaktiviteter på vores tjenester. Disse nummerværdier er ikke permanent bundet til din enhed, og afhængigt af dit operativsystem kan du nulstille det via dine enhedsindstillinger.

Vi indsamler Personlig Data på følgende måder:

  • Information du selv giver til os: Når du registrerer dig hos os, indsamler vi registrerings- og demografiske oplysninger, f.eks. Navn, e-mail adresse, land og nøjagtig placering. Vi behandler Personlig Data fordi det er nødvendigt for at opfylde aftalen med dig og for at bruge Platformen, i henhold til GDPR artikel 6(1) (b).

  • Information vi automatisk indsamler ved brug af Platformen: Når du bruger Platformen, indsamler vi automatisk information herunder personlige oplysninger, oplysninger om de tjenester du bruger, og hvordan du bruger dem. Disse oplysninger er nødvendige for tilstrækkelig udførelse af aftalen mellem dig og os, for at gøre det muligt for os at overholde juridiske forpligtelser og samt vores interesse i at være i stand til at levere og forbedre Platformens funktionalitet.


Når du bruger eller interagerer med vores tjenester, har vi ret til at indsamle oplysninger om din nøjagtige eller omtrentlige placering som fremgår gennem data såsom din IP-adresse eller din mobile enheds GPS for at give dig en forbedret brugeroplevelse. De fleste mobile enheder giver dig mulighed for at kontrollere eller deaktivere brugen af lokationstjenester til applikationer i enhedens indstillingsmenu. Vi indsamler oplysninger om dine interaktioner med Platformen. Vi bruger cookies og andre lignende teknologier. Mad & Kaffe indsamler oplysninger, der er relateret til dine betalingstransaktioner gennem Platformen. Disse oplysninger er nødvendige for tilstrækkelig udførelse af aftaleforholdet mellem dig og Mad & Kaffe.

Vi indsamler lokationsdata på flere måder:

Fra din trådløse operatør direkte fra den enhed, som du bruger vores tjenester på.

Hvis du får adgang til tjenesterne via en af vores mobile applikationer, vil måden, hvorpå vi samler lokationsdata, variere afhængigt af din mobile enheds operativsystem. Under alle omstændigheder indsamler vi ikke lokationsdata, medmindre du har tilladt indsamling, når du bliver bedt om det. Hvis du afviser at tillade indsamling af placeringsdata i appen, indsamler vi ikke dine placeringsdata, medmindre du manuelt indtaster dem.

Vi behandler Personlig Data baseret på dit samtykke i henhold til GDPR artikel 6(1) (a).

Andre Oplysninger: Vi indsamler muligvis andre oplysninger om din brug af vores tjenester. Dette inkluderer for eksempel din enhedstype, udbyder, operativsystem, dato og tidspunkt for brug, samt henvisninger og URL, samt transaktionsdata om de aktiviteter, du udfører, og hvordan du interagerer med tjenesterne, f.eks. hvilke data, der vises, klikkes på eller deles, klikstrømmønstre og hvor lang tid der er brugt på hvert websted eller side; og søgninger, du muligvis foretager via tjenesterne.

Vi behandler denne Personlig Data fordi det er nødvendigt for os, baseret på vores legitime interesse i at forbedre Platformen i henhold til GDPR artikel 6(1) (a).

Når du opretter forbindelse til os via sociale medier, kan vi indsamle konto- eller profiloplysninger.

Du kan vælge at aktivere, logge ind eller logge på tjenesterne via Facebook eller andre netværkstjenester (“Social Networking Services”). Når du opretter forbindelse ved hjælp af dine konti på sociale netværkstjenester, kan vi muligvis indsamle Personlige Data, som du har leveret til den sociale netværkstjeneste. For eksempel, når du logger ind med dine Facebook-legitimationsoplysninger, med dit samtykke, kan vi indsamle Personlige Data fra din Facebook-profil, der er tilladt under Facebooks brugsbetingelser, såsom din e-mail adresse. Hvis du ikke ønsker at give os disse oplysninger, skal du ændre indstillingerne for beskyttelse af personlige oplysninger på din Social Networking Services-konto. For mere information, bedes du gennemgå oplysninger om personlige oplysninger og vilkår på din Social Networking Services-konto, som styrer, hvordan disse kontooplysninger indsamles og deles med os.

Vi behandler denne Personlig Data baseret på dit samtykke i henhold til GDPR artikel 6(1) (a).

Hvordan bruger vi din Personlige Data?

Vi bruger de data, vi indsamler, til at drive vores forretning, annoncere og forbedre vores eksisterende platform, udvikle nye tjenester og for at forbedre og personalisere dine oplevelser, der interagerer med os. Vi bruger også dine personlige data til at kommunikere med dig.

Vi bruger dine personlige data til følgende formål:

Styre vores forretning og køre vores tjenester.

Vi bruger dine Personlige Data til at oprette og administrere din personlige konto hos Mad & Kaffe og til at behandle dine ordrer.

Tilpasse oplevelser på vores tjenester, bedre forstå vores kunder og få kundeindsigt.

Vi kan udføre profilering baseret på dine interaktioner med Platformen, din købshistorik, dine profiloplysninger og præferencer og andet indhold, du sender til Platformen.

Vi behandler disse oplysninger i betragtning af vores legitime interesse i at forbedre Platformen og vores kunders oplevelse med den, og hvor det er nødvendigt for en tilstrækkelig udførelse af kontrakten mellem dig og butikken. Vi bruger Personlig Data til at kommunikere med dig og svare på dine anmodninger.

Når du registrerer en konto hos os, har du et valg om at modtage meddelelser om os og vores produkter og tjenester via push-meddelelser. Hvis du accepterer sådanne meddelelser, kan vi bruge dine personlige data og andre oplysninger til at kommunikere med dig.

Vi kan bruge dine Personlige Data til at svare på dine anmodninger om support, produktinformation eller til enhver anden kommunikation, du påbegynder. Dette inkluderer adgang til din konto for at imødekomme anmodninger om support.

Bemærk, at uanset dine e-mail- og push-meddelelsesindstillinger, kan vi sende dig meddelelser vedrørende ydelsen af vores tjenester, såsom revision af vores vilkår eller denne fortrolighedspolitik eller anden formel kommunikation vedrørende produkter eller tjenester, du har købt eller bruger. Dette inkluderer også e-mails, push-meddelelser og tekstbeskeder i tilfælde af, at et eller flere af dine køb annulleres.

Vi bruger Personlige Data og anden information til at hjælpe os i vores reklamekampagner og marketingkampagner, for at give dig oplysninger om de produkter og tjenester, som vi synes er mest relevante for dig.

I betragtning af at du har givet dit samtykke, kan vi sende dig salgsfremmende meddelelser, markedsføring, reklame og andre oplysninger, der kan være af interesse for dig baseret på dine præferencer og annoncering på sociale medier gennem sociale medieplatforme. Dette inkluderer konkurrencer og andre salgsfremmende aktiviteter. Du har altid muligheden for at bede Mad & Kaffe om ikke at sende dig reklamemateriale eller information.

Vi behandler dine personlige oplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor i betragtning af vores legitime interesse i at gennemføre markedsføringsaktiviteter for at tilbyde dig produkter, der kan være af din interesse.

Vi kan bruge Personlig Data til at opdage og forhindre svindel, spam, misbrug, sikkerhedshændelser og anden skadelig aktivitet. At udføre sikkerhedsundersøgelser og risikovurderinger og for at verificere eller autentificere oplysninger eller identifikationer leveret af dig.

Hvor opbevares din Personlige Data?

Mad & Kaffe bruger tredjepartsudbydere til at hjælpe os med at levere tjenester relateret til platformen. Tjenesteudbydere kan være placeret i eller uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (“EØS”). Enhver sådan overførsel af dine personlige data vil blive udført i overensstemmelse med gældende love.

Hvor længe opbevares din Personlige Data?

Mad & Kaffe opbevarer dine personlige data, så længe du opretholder en konto eller om nødvendigt for at give dig tjenesterne. Vi vil også opbevare og bruge dine personlige data om nødvendigt for at overholde vores juridiske forpligtelser, løse tvister og håndhæve vores aftaler. Vi vil opbevare din Personlige Data indtil 5 år efter udgangen af det år hvor du slettede din konto, med henblik på at opfylde vores juridiske forpligtelser i henhold til dansk lovgivning.

Hvem er ansvarlig for dine Personlige Data?

Mad & Kaffe er den ansvarlige for de Personlige Data, du sender til os.

Hvem har adgang til dine Personlige Data?

Kun Mad & Kaffe har adgang til dine personlige data. Vi videregiver, sælger eller bytter aldrig dine data til markedsføringsformål til tredjepart.

Sådan beskytter vi dine Personlige Data

Vi har truffet tekniske og organisatoriske forholdsregler for at beskytte dine data mod tab, manipulation og uautoriseret adgang. Vi tilpasser løbende vores sikkerhedsforanstaltninger i takt med teknologiske fremskridt og udvikling. For at gøre køb via kreditkort hos os så sikkert som muligt, sendes al information i krypteret form. Dette betyder, at informationen videregives via en sikker forbindelse, og at eksterne parter ikke kan læse dine personlige data. Ved kortkøb arbejder vi med PCP-kompatible betalingstjenesteudbydere, der hjælper os med at kontrollere direkte med din bank, at kortet er gyldigt til køb. Vores betalingstjenesteudbydere behandler dine kortoplysninger i henhold til de internationale sikkerhedsstandarder PCI DSS, som blev udviklet af kortselskaberne VISA, MasterCard, Diners, American Express og JCB. Dette betyder, at dine kortoplysninger behandles med et meget højt sikkerhedsniveau. Når du betaler med kort, forbeholder vi os ret til at udføre en identitetskontrol.

Du kan indgive en klage til det danske Datatilsyn, hvis du ikke er tilfreds med vores behandling af dine Personlige Data. Du kan finde kontaktoplysningerne til det danske databeskyttelsesbureau på www.datatilsynet.dk.

Databehandler af Personlig Data

Kaffe Holding ApS, CVR-nr. 35671218, Sønder Boulevard 68, 1720 København V

E-Mail: info@madogkaffe.dk